منتدى كفر السودان

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى كفر السودان ملتقى كل فرد من كفر السودان معا نتشاور ونتشارك ونتواصل كأسرة واحدة

المواضيع الأخيرة

» بشرى ساره لمن يرغب العمل فى مجال التنميه البشريه
اتنين  شباب وصلحة Emptyالأحد أغسطس 18, 2013 8:19 am من طرف iecs-ra

» فرصه لمن يريد العمل بشركات السياحه ووكالات السفر على مستوى العالم
اتنين  شباب وصلحة Emptyالأحد أغسطس 18, 2013 8:18 am من طرف iecs-ra

»  اقوى العروض الصيفيه للمنح المدعمه و المجانيه فى مصر لااشهر الدبلومات و الكورسات العالميه
اتنين  شباب وصلحة Emptyالخميس مايو 31, 2012 8:09 am من طرف IECS-H

» اقوى عرض تدريبى فى مصر لكورس اماديوس و مصر للطيران ومصر للطيران
اتنين  شباب وصلحة Emptyالخميس مايو 31, 2012 7:44 am من طرف IECS-H

» الرجل الذي تحدى القرآن..!!
اتنين  شباب وصلحة Emptyالجمعة يناير 20, 2012 7:47 am من طرف أبو زياد

» هل تمر بك لحظات ضعف ؟؟!!
اتنين  شباب وصلحة Emptyالإثنين ديسمبر 12, 2011 2:57 am من طرف أبو زياد

» لؤلؤة وصياد سمك قصة رائعة
اتنين  شباب وصلحة Emptyالأربعاء أغسطس 17, 2011 2:12 pm من طرف أبو حذيفة

» حصري على Kafrelsoudan وبس أكبر مكتبه برامج بورتابل على ماى ايجى وبس وعلى أكتر من سيرفر
اتنين  شباب وصلحة Emptyالإثنين أغسطس 15, 2011 4:33 pm من طرف خالد الجوف

» سبع محظورات بعد تناول الوجبات
اتنين  شباب وصلحة Emptyالجمعة أبريل 22, 2011 1:47 pm من طرف أبو زياد

اتنين شباب وصلحة

واحد من الناس

اتنين  شباب وصلحة Empty اتنين شباب وصلحة

مُساهمة  واحد من الناس الخميس مارس 25, 2010 12:14 am

فى يوم من الايام وانا راكب الميكروباص سمعت واحد بيقول لصاحبه انا

النهارده كنت واقف فى مكان استراتيجى
    فتاملت الكلمه قلت يبقى اكيد اخينا ده
    قارىء وفاهم وهنستفيد منه بحاجه قلت ياواد انصت له كويس جايز تطلع منه بحاجه مفيده مطولش عليكم اخينا كمل كلامه وياريته ماكمل ليه بقه لان البيه كان قصده من كلمة استراتيجى ان المكان كان مليان بنات والبيه فضل واقف ساعتين لسبب واحد بس وهو البصبصه على البنات والقاء بعض التعليقات التى قد توتى بثمارها والسناره تغمز مع اى بنت وبالطبع لازم زميله يكون معاه اون لاين ويشجعه على الخيابه اللى هو فيها لقيته بيقوله ايه انت هتروح تانى امته علشان اجى معاك ونضرب بنطه (على فكره الاتنين شباب ناضج) واتفقوا التنين على( التسوق) المهم الحكايه خلصت فضلت B) انا افكر فى اللى انا استفدته منهم طبعا هتضحكو بس الحقيقه انا برده استفدت خدت بالى من حاجه غايبه عننا وهى ان معدش حد الوقتى بيفكر فى موضوع القدوه متستغربوش انا عاوز كل واحد يفكر فى قدوته وهل القدوه دى بناءهB) ولا هدامه كان زمان الصحابه رضوان الله عليهم اجمعين لا يرون ولا يسمعون ولا يقولون ولا يفعلون الا ما يراه ويسمعه ويقوله ويفعله نبى الرحمه عليه افضل الصلاه واتم التسليم فاصبحوا بين عشية وضحاها من رعاه للغنم الى قادة للامم كل هذا بفضل الله ورسوله الذى هو قدوتهم فهل بالله عليكم ترون انه من الممكن ان تكون قدوة هذين الشابين رسول الانسانيه او حتى مجرد شخص تانى على قدر كبير من الخبره الحيويه التى توهلهم لان يكونو رجال؟ مش محتاج لسماع الاجابه لان هولاء مرجعهم لن يكون الا الفيديو كليب والرخيص منه فقط وما اكثر هذه الفئه فى مجتمعاتنا الان ولذلك اصبحت امة اقرا فى ذيل الامم فبالله عليكم يااصدقائى ليختر كل منكم القدوه السليمه وتذكروا قول نبى الرحمه (المرء على دين خليله فلينظر احدكم من يخالل) صدق النبى العظيم

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد مايو 19, 2024 9:55 am