منتدى كفر السودان

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى كفر السودان ملتقى كل فرد من كفر السودان معا نتشاور ونتشارك ونتواصل كأسرة واحدة

المواضيع الأخيرة

» بشرى ساره لمن يرغب العمل فى مجال التنميه البشريه
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالأحد أغسطس 18, 2013 8:19 am من طرف iecs-ra

» فرصه لمن يريد العمل بشركات السياحه ووكالات السفر على مستوى العالم
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالأحد أغسطس 18, 2013 8:18 am من طرف iecs-ra

»  اقوى العروض الصيفيه للمنح المدعمه و المجانيه فى مصر لااشهر الدبلومات و الكورسات العالميه
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالخميس مايو 31, 2012 8:09 am من طرف IECS-H

» اقوى عرض تدريبى فى مصر لكورس اماديوس و مصر للطيران ومصر للطيران
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالخميس مايو 31, 2012 7:44 am من طرف IECS-H

» الرجل الذي تحدى القرآن..!!
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالجمعة يناير 20, 2012 7:47 am من طرف أبو زياد

» هل تمر بك لحظات ضعف ؟؟!!
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالإثنين ديسمبر 12, 2011 2:57 am من طرف أبو زياد

» لؤلؤة وصياد سمك قصة رائعة
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالأربعاء أغسطس 17, 2011 2:12 pm من طرف أبو حذيفة

» حصري على Kafrelsoudan وبس أكبر مكتبه برامج بورتابل على ماى ايجى وبس وعلى أكتر من سيرفر
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالإثنين أغسطس 15, 2011 4:33 pm من طرف خالد الجوف

» سبع محظورات بعد تناول الوجبات
مالك سكت لية ......شكلك خايف Emptyالجمعة أبريل 22, 2011 1:47 pm من طرف أبو زياد

مالك سكت لية ......شكلك خايف

واحد من الناس

مالك سكت لية ......شكلك خايف Empty مالك سكت لية ......شكلك خايف

مُساهمة  واحد من الناس الخميس مارس 25, 2010 12:23 am

بسم الله الرحمن الرحيم
    سؤال لو راجل جاوب علية
    فى البداية عايز اسالك سؤال بينى وبينك جاوب فى سرك انت بتخاف انا شايفك مطخن صوتك وبتقول مابخافش( غير من ال خالقنى )ماشى ياعم الجامد بس انا حاسس انك بتقول فى سرك ربنا ال عالم بيا
    مالك سكت كده ليه؟..انت خايف؟..طبعا انت خايف..انا شايف الخوف فى عينيك..طيب خايف من مين؟ من مراتك
    و لاّ من الرئيس؟ فكرك مايروحش بعيد أقصد رئيسك فى العمل..و لاّ خايف من العسكرى ؟ و لاّ من الظابط؟ولا من شيخ المعهد.دة. عمك فلان صاحب ابويا وعمك فلان ابن خال سيدى يعنى العملية واحد. طول بالك .و لاّ خايف من العميد ؟.عميد الكلية يعنى .قوللى فضفض..قول اللى فى نفسك..انا شايف واحد بيقول ياعم انا ماليش دعوة. كمل بس للأخر
    قوم أتحرك..اعمل حاجه..غير النظام.فكرك مايروحش بعيد ياعم.اذا كان عندك فيديو 2 نظام..غيرة ب 3 نظام.اذا كنت مشترك فى دش مركزى وبتدفع كل شهر عشرة 15 جنى. حاول تجيب دش لوحدك.اذا كنت خايف من مدير المدرسة قرب منة واكسبة .من المدرسين صاحبهم.من ابوك خلية صاحبك وقرب منة واعلم انة يتمنى ان تكون احسن منة. اذا كانت مراتك هى رجل البيت ..غير النظام و خليك رجل البيت..اذا كنت خايف من رئيسك فى العمل..غيّره يا اما تغير العمل..هتفضل خايف لأمتى؟
    خدت ايه من الخوف غير الذل و المهانه..سامعك بتقول ياعم الحلو انا مبخاااااااااااافش وطى صوتك بس . انا مصدقك عارف انك مبتخافش .كدة وكدة يعنى علشان تهدأ بس .اتحرك اعمل حاجه أى حاجه..
    قول بحبك قول كرهتك قول ومايهمكش حاجة كما قال العندليب الاخضر.بص ياعم .امشى فى الشارع و قول: انا مش جبان..انا شجاع..قولها 50مرة فى ..اليوم وشوف النتيجه ايه..و بعدين روح البيت و أشخط فى مراتك و قول لها: انا مش جبان..انا شجاع 50مره
    و شوف النتيجه ايه..و أعمل نفس الشيىء مع العسكرى و بعدين مع رئيسك فى العمل..اذا كنت لسه عايش بعد اللى انت قلته ..يبقى انت نجحت فى الامتحان و اتعالجت خلاص..بعد كده..يبقى تقدرتعمل حاجات كتير..انت عارفها
    واذا كنت مت يبقى الله يرحمك و مت شهيد..و اذا كنت متكسر و نايم فى المستشفى..يبقى يكفيك شرف المحاوله و أحساسك بأنك قلت : لأ ..مرة من نفسك قبل ما تموت جبان.
    وفى النهاية وانا لسة ماسمعتش منك كلمة( لا) بعد ماخرمت ودنى وقلت ( انا مبخاااااافش) واحب اعرفك كمان هذة كلمات واحد قال مرة واحدة( لا ) وكانت هذة اخر كتاباتة وبعد ماكتبها حصل ...........؟ انت خفت لية ياعم ماتخافش وسيبها على الله انت لا بتشحت ولا بتقول لله انت عايز بس تثبت لنفسك انك مبتخافش وانك فعلا زى ماقلت وطخنت صوتك (انا مبخااااااااااااااااافش)

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مارس 28, 2024 6:04 pm